Rigtig mange mennesker tror helt unødvendigt at det koster spidsen af en rumraket at få lavet en hjemmeside, men det gør det ikke nødvendigvis! Der er flere gode eksempler på steder, hvor du kan få lavet en billig hjemmeside, som lever op til alle de standarder, som der er for hjemmeside i 2016.
Men hvad skal du kigge efter når du skal ud og have lavet en hjemmeside, det er typisk det, som gør det svært for folk, hvilket betyder de kommer til at betale for meget for deres hjemmesider alt for tit.
- Gør formålet med din hjemmeside klart for dig selv
Det første du skal gøre når du skal have en hjemmeside er, at finde ud af, hvilket formål hjemmesiden skal have for dig som privat person eller som virksomhed. Mange har tit alt for store ambitioner eller ønsker en helt masse ting som når de får leveret hjemmesiden oplever faktisk er unødvendigt, da folk aldrig kommer til at bruge det i sammenhæng med din hjemmeside, og du derfor har spildt en masse penge på udviklingen af det.
Har du f.eks. en håndværker virksomhed, så skal en hjemmeside typisk bare fungere som et online visitkort, hvor at kunderne kan kontakte dig igennem. Det skal altså være en side der er nem at navigere rundt i, let at finde dine kontaktoplysninger samt fortælle lidt om hvad i laver og evt. også jeres priser på forskelligt arbejde.
Dette er en hjemmeside som en udvikler med erfaring typisk ikke skal bruge lang tid på at udvikle, og derfor burde de heller ikke være særlig dyre. Dette er et god eksempel på, hvornår det godt kan betale sig at få lavet en billig hjemmeside. hvis du vælger den rette leverandør af hjemmesiden, så er kvaliteten også helt i top, og folk vil ikke kunne se du kun har betalt det halve for den i forhold til dine konkurrenter.
Mange firmaer tilbyder også hjemmesider på en abonnements ordning, det kan måske virke billigt i starten, men har du gennemregnet hvad den totale pris bliver i bindingsperioden? Den løber typisk op over 15.000 kroner eksl. moms for en helt simpel hjemmeside, som du kan få udviklet for et engangsbeløb som typisk lyder på under 5000 kroner andre steder.
2. Hvordan skal kunderne finde frem til hjemmesiden?
En anden vigtig ting at gøre op med sig selv er, hvordan at kunderne skal finde frem til hjemmesiden. Skal de bare finde den når du giver dit visitkort ud, eller skal den f.eks. også være søgemaskineoptimeret, så du får besøgende til din hjemmeside igennem Google?
Hvis du ikke har en hjemmeside på forhånd, så kan det være en rigtig god ide at tage en snak med det bureau, som skal udvikle din hjemmeside om søgemaskineoptimerings arbejde ud i fremtiden. For langt størstedelen af alle virksomheder kan det godt betale sig, at få søgemaskineoptimeret deres hjemmeside, man skal dog være klar over at det er noget som koster et månedligt gebyr til det firma der gør det for dig, men pengene er givet godt ud, hvis du vælger det rigtige bureau. Tit så betaler investeringen i ordentligt søgemaskineoptimering sig tilbage rigtig mange gange i form af nye kunder, som finder dig igennem søgemaskinerne, som måske ellers var gået hen til konkurrenten.
Yderligere så kan det også anbefales at benytte sig af sociale medier og betalt annoncering på søgemaskinerne. Igennem betalt annoncering kan man målrette sine annoncer meget præcist, og blandt andet kan man målrette det mod personer som allerede har besøgt din hjemmeside engang, men forlod den igen. På den måde kan man vække deres interesse og få dem til at købe noget i dit firma. Denne form for marketing kaldes re-marketing og er yderst effektiv både på informationshjemmesider, men også til webshops, hvor de har mulighed for at vise et produkt som folk har kigget på, og på dem måde ramme med 100% målrettet annoncer på noget, som folk er meget interesseret i.
Skriv et svar