Mobiltelefonen er et nødvendigt onde for langt de fleste danskere. Den er blevet en så integreret del af vores dagligdag, at vi i dag ikke kan leve uden den. Vi bruger den til at sende sms, sende emails, vi ringer til hinanden, bruger den som gps og vi går på internettet med den. Det er selvfølgelig super smart, at vi i dag kan alt dette fra vores mobiltelefon, men det har altså også en pris.
Først og fremmest går det udover vores sociale evner. Vi socialiserer os slet ikke på samme måde som før. Jeg snakkede med en tidligere medarbejder på et vandrehjem forleden dag og han havde bestemt lagt mærke til det.
Han sagde følgende: “For 10 år siden mødtes gæsterne ude i gårdspladsen, hvor de snakkede, grillede, hyggede og kyssede. Folk kom hinanden ved og skabte nye bekendtskaber. I dag sidder folk ikke længere i gårdspladsen. De sidder alene indenfor, med hvert deres device. De snakker ikke sammen, ja de kigger knap nok på hinanden for den sags skyld.
Som du nok selv kan regne ud, så er dette ikke en holdbar løsning, men det er et emne vi kan diskutere i LANG tid. For at vende tilbage til emnet, så har alt denne teknologi også en anden pris.
DET KOSTER KASSEN!
Nuvel, de fleste mobilabonnementer koster ikke mere end 100-200 kr i måneden, men for en familie på 3-4 personer, løber det alligevel op i sidste ende. Tager vi så i mente, at mange familier også har ipads eller lignende tablets, der også skal have et lille abonnement, så bliver det bare endnu dyrere!
Hvor ofte tjekker du om du kan spare penge på din mobilregning?
Er det mere end 3 måneder siden du sidst tjekkede, så kan du sikkert spare penge, eller i hvert fald få mere for dine penge.
Teleselskaberne ligger i konstant priskrig med hinanden og derfor ændre de konstant deres pakker, så de er mere favorable end deres konkurrenter. Det betyder også, at du allerede en måned efter, du tegnede dit mobilabonnement, vil kunne få et billigere/bedre mobilabonnement!
Derfor anbefaler jeg, at du minimum tjekker dit mobilabonnement hvert 3 måned.
Sådan sparer du flest penge, ved at skifte mobilabonnement
- Fastlæg dit/jeres forbrug. Lav en oversigt over, hvad i, hver især, har brugt af datamængde, taletid og sms’er de seneste tre måneder. Tag et gennemsnit af dette og du ved ca. hvad du har brug for i et mobilabonnement.
- Gå ind på en mobilabonnements sammenligningsside som f.eks. denne og kig dine muligheder igennem. Find det mobilabonnement der passer dig bedst og
gå så ind og bestil det. - Gentag denne proces for hver mobil telefonen i familien, minimum hver tredje måned. Så betaler du IKKE for meget for dit mobilabonnement!
Bonus tip: Hvis du har en hjemmeside, kan du tilmelde dig et såkaldt affiliate program som f.eks. Adservice. Adservice har lavet aftaler med de fleste mobilselskaber, så mange hjemmeside ejere kan reklamere for et mobilabonnement og få en lille kommission, hvis de skaffer teleselskaberne kunder.
I praksis betyder det, at du kan ansøge om at blive en del af dette affiliate netværk, og finde det teleselskab du vil skifte til. Du genererer nu et specielt “affiliate link”, som du skal indsætte på din hjemmeside. Mu kan du klikke på dette link, som tager dig videre til teleselskabets hjemmeside. Når du så har bestilt dit abonnement, vil du på din affiliate konto modtage et beløb, fordi du nu har skaffet teleselskabet en kunde. Vi snakker typisk et beløb mellem 2-350 kroner pr. kunde! Er i fire i familien vil du dermed få (4*200) minimum 800 kr for at skifte mobilabonnement! Disse 800 kr er selvfølgelig skattepligtige og skal oplyses på din årsopgørelse, men så har du alligevel tjent ca. 500 kr efter skat, på at skifte mobilabonnement, og det kan du i teorien gøre hver måned!
Skriv et svar