Mange virksomheder har jævnligt brug for at holde møder og for at kunne holde et møde, skal man bruge et lokale at være i. Måske har man ikke plads i sin egen virksomhed, hvis man fx skal give en samlet besked til hele virksomheden. Desuden har offentlige instanser også i nogle tilfælde brug for at leje et mødelokale, hvis der fx skal afholdes et kursus eller lignende. Uanset om man er offentlig instans, privat virksomhed eller privatperson, er der rig mulighed for at finde et mødelokale i byen, der kan bruges. Forskellige typer mødelokaler kan nemlig findes over hele byen.
Mødelokaler i kontorfællesskaber
Én af de muligheder, man som virksomhed har for at finde et mødelokale, er ved at leje sig ind i et kontorfællesskab. Et kontorfællesskab er en bygning, hvori der som regel bor flere end en virksomhed, som derfor har mødelokaler, som lejes ud. Det er en nem måde, hvorpå man kan få adgang til et lokale, som er tilpasset til at være et mødelokale, idet virksomheden/virksomhederne, der bor i bygningen også selv benytter lokalet nogle gange. Som virksomhed er det forholdsvis billigt at bo i et kontorfællesskab. Dette gælder især, hvis man ikke er den eneste virksomhed, der bor i den pågældende bygning. I det tilfælde kan man nemlig aftale med de andre virksomheder at dele forskellige ordninger og på den måde spare flere penge, end man ville gøre, hvis man som virksomhed alene skulle betale alle udgifter. Det drejer sig om ordninger som fx kantineordning, udgifter til vedligeholdelse af mødelokaler, printer, internet osv. Derfor bliver det også forholdsvis billigt for andre virksomheder at leje mødelokalerne i kontorbygningen.
Se som eksempler:
Benyt et hotel, som har mødelokaler
En anden måde, hvorpå man som offentlig instans eller privat virksomhed kan findes sig nogle lokaler at holde møde i, er ved at leje sig ind på et hotel. Der er efterhånden mange hoteller, som som har udmærkede mødelokaler, man kan leje. Ulempen ved at leje et mødelokale på et hotel er, at den virksomhed, som vil leje lokalet, skal være i rigtig god tid, da der muligvis er rift om lokalerne, hvis det er et eftertragtet hotel. Derudover er det forholdsvis dyrt for en virksomhed eller offentlig instans at leje sig ind på et hotel. Det afhænger dog af hvor eksklusivt et hotel, der er tale om. Mange store og berømte hoteller tager en del penge for at leje deres mødelokaler, idet man betaler for den prestige, det er at holde møde på lige præcis det hotel. Netop på grund af prisen vil offentlige instanser ofte vælge denne mulighed fra. Til gengæld hvis man har råd til det som privat virksomhed, kan det være en måde at ”brande” sin virksomhed, at vælge et fint hotel at mødes på.
Benyt konferencecentre, som har mødelokaler
En tredje mulighed for at finde et mødelokale er ved at leje sig ind i et konferencecenter. I de sidste år er der blevet bygget virkelig mange nye konferencecentre i indre København. Det betyder bare, at mulighederne for at finde et konferencecenter i byen med et mødelokale, man kan leje, er gode og talrige. At leje et lokale i et konferencecenter er en nem måde at leje sig ind i et lækkert mødelokale til en nogenlunde pris.
Som hjælp til at finde disse forskellige mødelokaler, kan man benytte hjemmesider som kan hjælpe med at finde mødelokaler, som er ledige, på den ønskede lokalitet. Man kan desuden også leje mødelokaler som privatperson, hvis man fx skal holde et arrangement for mange mennesker. Det foregår på samme måde, som hvis man er en virksomhed eller en offentlig instans.
Skriv et svar