I dag bruger vi internettet meget. En af grundene til, at vi gør det er, at vi bruger flere timer om ugen på de sociale medier, hvor vi kommunikerer med venner, familie og fremmede fra nær og fjern.
Det er faktisk en af de største grunde til, at du skal reklamere på sociale netværk. Facebook har nu næsten 2 milliarder bruger månedligt. Det er en heftig sum, og hvis de alle bruger tjenesten et par timer om ugen, så kan det hurtigt blive til nye potentielle kunder.
Gå fra brand til mennesker
En af de ting, som sociale medier har gjort for virksomheder er en ”humanisering”. Det betyder sådan set bare, at virksomheder er gået fra at være uigenkendelige skikkelser til at være mennesker med en passion.
Og netop det er et fantastisk element på de sociale netværk. Ved at skrive opslag, svare på spørgsmål og lave konkurrencer bliver dit brand mere menneskeligt.
Det har en række fordele. Først og fremmest kan mange forbrugere godt lide dette, og vil aktivt støtte virksomheder, hvor menneskene bag er tydelige. Derudover bliver kunder også mere tilbøjelige til at interagere med brandet. Dette gør igen, at der kommer mere opmærksomhed, hvilket kan give endnu flere kunder!
Du bliver troværdig med de sociale medier
Flere studier har vist, at mange mennesker i den moderne verden bedømmer en virksomheds troværdighed på virksomhedens status på sociale medier.
Her er det helt forfærdeligt slet ikke at have en tilstedeværelse på et socialt netværk. Og herfra handler det simpelthen om at få ordet ud til kunderne.
For når de ved, at brandet er på Twitter og Facebook, så er der god chance for, at de vil være med. Flere følgere eller likes får dig til at se mere troværdig ud. Og troværdighed trækker kunder til.
Du bliver nemmere at finde på nettet
Måske bruger du allerede SEO til at blive set på nettet. Dette er der mange fordele ved, men i dag er SEO ikke bare søgeord. Nu kan mange søgemaskiner inkorporere tilstedeværelsen på nettet som en faktor for, hvornår du ses.
Derfor er en stærk tilstedeværelse på LinkedIn vigtig, hvis du vil lave handler med virksomheder. En god kontakt på Instagram er vigtig, hvis du vil have fat i de unge.
Alt dette gør nemlig, at du bliver set. Din målgruppe skal ikke kun have muligheden for at finde dit brand på de sociale medier. De skal også finde dig på nettet. Flere forbindelser på LinkedIn og flere følgere på instagram gør det lettere for dig at blive set.
Få mere indsigt ind i dine kunder
Vi ved alle sammen, hvor svært det kan være at lære noget om vores kunder. Med annoncering og tilstedeværelse på sociale netværk kan du se, hvad de siger om dig,
På Facebook vælger mange virksomheder simpelthen at overvåge kommentarer om eller hos brandets side. På denne måde kan det være lettere at komme ind på, hvad kunderne egentligt føler. Du har også mulighed for – ved at bruge en kampagnemålsætning som ‘Beskeder’ – direkte at spørge dine kunder, hvad de mangler for at kunne købe fra dig, eller hvordan du på anden måde kan hjælpe dem videre med det køb, de allerede har gjort.
Derudover har mange sociale netværk muligheden for at give dig data om dine kunder over en lang række faktorer. Alt fra arbejdsplads til uddannelse, fra relevante evner i IT til fødselsdag. Det er første gang i verdenshistorien, at det er blevet så let for en virksomhed at få så vigtige informationer.
For med disse informationer bliver det lige pludselig en leg at ramme din målgruppe. Det gør også, at du kan få lettere ved at holde fast i dine nuværende under. Derfor kan denne indsigt i kunderne og deres liv hjælpe dit brand!
En mulighed kan også være at arbejde med Snapchat annoncering.
Skriv et svar