Det kan aldrig udelukkes, at man kan komme til at opleve problemer med et online casino, selvom casinoet udbyder spil under en dansk licens.
Det sker af og til, at spillere får problemer med manglende udbetaling, manglende bonusser, manglende eller ufuldstændig support, lukket konti eller noget helt andet.
Det kan ikke undgås, og selvom der er forskel på kvaliteten af casinoerne, så kan der opstå problemer på alle casinoer – også dem med dansk licens.
De danske online casinoer som du finder anmeldelser af på hjemmesider som Casinolisten.com, er naturligvis gennemtestede, men skulle der mod forventning alligevel opstå et problem, så kan du i denne artikel læse om, hvad du bør gøre.
Typisk vil casinospillere opleve, at det er casinoets fejl, og det vil det ofte også være. Men i visse tilfælde kan det vise sig, at det rent faktisk var spillerens egen fejl der er skyld i problemet.
Meget ofte kan det også vise sig, at det blot har været en misforståelse eller måske nogle manglende oplysninger eller lignende.
Casinoerne med dansk tilladelse, og særligt hvis du holder dig til dem på Casinolisten.com, har en høj kvalitet, og det er vores erfaring, at langt de fleste problemer bliver løst med en enkelt mail.
Tag kontakt til casinoets kundesupport
Hvis der opstår et problem, bør du i første omgang kontakte casinoet. De fleste tilbyder dansk support, men enkelte tilbyder kun engelsk support, hvis du fx kontakter dem om aftenen eller natten via live chat. Det kan jo give lidt problemer, hvis dit engelske er lidt rustent.
Prøv at skrive så korrekt, som det er muligt, og lad være med at bruge et grimt sprog.
Besøg casinoets hjemmeside, og find support mulighederne. Alle har sædvanligvis en e-mail adresse eller et telefonnummer på deres side.
En del har efterhånden også live chat, der kan være meget hurtigt og effektivt. Vær klar med oplysninger som brugernavn og lignende, da det altid vil skulle bruges.
Hold igen en sober tone, og hvis dit spørgsmål er for kompliceret, er e-mail måske alligevel at foretrække.
Hvad du bør være opmærksom på, når du skriver til et casino
Bruger du en gratis e-mailadresse såsom Outlook, Jubii Mail eller lignende, bør du sikre, at casinoets e-mail adresse er på din liste over sikre afsendere. Meget kommunikation går galt, ganske enkelt fordi en e-mail ender i spam mappen.
Sådan kan du være sikker på problemer
Lad være med at oprette flere konti hos casinoerne, og pas også på, hvis I er flere spillere, der spiller i samme husstand.
I sidstnævnte tilfælde skal I afklare med casinoerne, om bonusser kan modtages af flere i en husstand. Undgå endvidere altid at deles om kreditkort eller lignende, da casinoerne typisk vil anse det som forsøg på svindel eller omgåelse af andre regler.
Problemer med bonusser skyldes faktisk ofte, at spillere ikke har sat sig ind i vilkår, inden de begynder at spille. Var vilkårene klare, men læste du dem bare ikke, så er det op ad bakke, hvis du vil klage.
For så vidt angår bonusser, er det altid vigtigt, at du har styr på betingelserne, så du ikke laver formelle fejl. Det er super ærgerligt at blive ”snydt” for en bonus, fordi du har glemt at tilmelde dig inden du begyndte at spille. Der er ikke meget at gøre, hvis casinoet tydeligt har skrevet, at tilmelding var et påkrav.
Dokumentation til spiludbyderen
Nogle gange anmoder casinoerne dig om forskellige dokumenter, når du vil have udbetalt gevinster. Det kan være irriterende, men det sker typisk af sikkerhedsmæssige grunde, så det er også for din egen skyld.
Bliver det brugt af casinoet til at chikanere, så er det selvfølgelig ikke i orden, men det kan være en svær balance.
Hvad svarer casinoet?
Svarer casinoet ikke tilfredsstillende på din henvendelse, er der mange andre muligheder, der afhænger af det enkelte casino.
Det kan være, at casinoet er godkendt af eCogra, og i så fald kan du finde et klageskema på deres side. På tilsvarende vis findes der på Playtechs hjemmeside klageskemaer til alle deres casinoer.
Er du tilmeldt via en portal som Casinolisten.com kan du også prøve at søge hjælp den vej.
Endelig kan du klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen over casinoer med dansk tilladelse. Læs mere på www.forbrug.dk.
Mener du at et casino har deltaget i svindel eller på anden måde overtrådt dansk spillelovgivning kan du også tage kontakt til spillemyndigheden.dk
Skriv et svar